Nobinas resenärslöfte
”Du ska känna dig välkommen, trygg, få information som är betydelsefull för din resa och du ska alltid kunna lita på att du reser hållbart.” Så lyder Nobinas fyra löften till våra resenärer, löften som inkluderar alla medarbetare.
För en resenär kan det viktigaste vara att bussen kommer i tid, för en annan att hen reser miljövänligt, medan en tredje framför allt vill känna sig trygg och välkommen ombord. Alla är de önskemål som Nobina vill möta.
Vårt resenärslöfte pekar ut Nobinas resa mot att möta resenärernas behov. En resa som omfattar alla medarbetare, både före, under och efter resan. Det vill säga allt från trafikledning och service, till förare och fordonsvård.
Resenärslöftet innebär att du på en Nobinabuss alltid ska känna dig välkommen, trygg, få information som är viktig för resan och alltid kunna lita på att du reser hållbart med oss.
Alla medarbetare på Nobina, från servicehallar och fordonsvård, till trafikledning, förare och chefer, tar ansvar för att resenärslöftets olika delar uppfylls. Allt från att bussen är ren och fräsch, att klimatanläggningen funkar, att mönsterdjupet i däcken är rätt, att bussen rullar iväg exakt när den ska och att information från trafikledningen är perfekt. Delar som i sin tur ger perfekta förutsättningar för att resenärerna ska ges en bra upplevelse under resan med Nobina.